Meest voorkomende klachten fysiotherapie

Afspraak fysio

Fysio rugklachten

Rugpijn is een veelvoorkomende klacht die wordt veroorzaakt door overbelasting, letsel, slechte houding of degeneratieve aandoeningen, en kan variëren van lichte spierstijfheid tot ernstige pijn in de rug en onderrug. De pijn kan gepaard gaan met beperkingen in mobiliteit en activiteiten. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij rugklachten.

Fysio nekklachten

Nekpijn is een veelvoorkomende klacht die wordt veroorzaakt door spanning, letsel, slechte houding of degeneratieve aandoeningen, en manifesteert zich als pijn aan één of beide zijden van de nek, soms uitstralend naar de armen of vingers. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij nekklachten.

Fysio schouderklachten

Schouderpijn is een veelvoorkomende klacht die kan worden veroorzaakt door letsels zoals verrekkingen, verstuikingen of scheuren van de spieren, pezen of ligamenten rondom het schoudergewricht, en kan leiden tot pijn, stijfheid en beperkingen in beweging. De pijn kan zich verspreiden van de schouder naar de nek, arm of hand, en kan variëren in ernst afhankelijk van de oorzaak en de mate van letsel. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij schouderklachten.

Fysio bij hoofdpijnklachten

Hoofdpijn is een veelvoorkomende klacht die varieert in intensiteit en kan worden veroorzaakt door stress, spanning, vermoeidheid, of klachten aan bijvoorbeeld de nek. De pijn kan zich concentreren in verschillende delen van het hoofd en kan gepaard gaan met andere symptomen zoals misselijkheid, gevoeligheid voor licht of geluid. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij hoofdpijnklachten.

Fysio hand- en polsklachten

Hand- en polspijn zijn veelvoorkomende klachten die kunnen worden veroorzaakt door letsels zoals verstuikingen, breuken, tendinitis, of carpaal tunnel syndroom, en kunnen leiden tot pijn, zwelling, gevoeligheid en beperkingen in beweging van de handen en polsen. De pijn kan toenemen met dagelijkse activiteiten en taken die fijne motorische vaardigheden vereisen. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij hand- en polsklachten.

Elleboogklachten

Elleboogpijn is een veelvoorkomende klacht die kan worden veroorzaakt door aandoeningen zoals tenniselleboog, golfelleboog, peesontstekingen, gewrichtsontsteking of letsel, resulterend in pijn, gevoeligheid en beperkingen in beweging rondom het ellebooggewricht. De pijn kan toenemen bij het buigen, strekken of belasten van de elleboog en kan van invloed zijn op dagelijkse activiteiten en arbeid. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij elleboogklachten.

Heupklachten

Heuppijn is een veelvoorkomende klacht die kan worden veroorzaakt door verschillende factoren, zoals artritis, overbelasting, letsel of aangeboren afwijkingen, en kan leiden tot pijn, stijfheid en beperkingen in beweging in en rond het heupgewricht. De pijn kan zich uitstralen naar de lies, billen of dijen, en kan variëren in intensiteit afhankelijk van de onderliggende oorzaak. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij heupklachten.

Knieklachten

Kniepijn is een veelvoorkomende klacht die optreedt als gevolg van letsels, overbelasting of aandoeningen zoals artrose, waarbij pijn en ongemak worden ervaren rondom het kniegewricht. De pijn kan variëren van mild tot ernstig en kan gepaard gaan met zwelling, stijfheid en beperkingen in mobiliteit. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij knieklachten.

Enkel- en voetklachten

Enkel- en voetpijn zijn veelvoorkomende klachten die kunnen worden veroorzaakt door letsels zoals verrekkingen, verstuikingen of scheuren van de spieren, pezen of ligamenten rondom enkelgewricht en kunnen leiden tot pijn, zwelling, gevoeligheid en beperkingen in beweging van de enkels en voeten. Hier een uitleg over wat de fysiotherapeut kan betekenen bij enkel- en voetklachten.